Google+ kitleleri yakınlaşmaya zorlayabilir mi, hatta bunu istiyor mu?

Oliver Orchard, Kıdemli Müşteri Yöneticisi - EMM International

Göründüğü kadarıyla kavram çok açık: Var olan bütün sosyal ağ kurma araçlarını bir araya getirmek. (Skype, Facebook, Twitter, Linkedin, Foursquare, MSN, vs.) Fakat Google var olan bütün hesaplarınızın hep birlikte, tek bir mutlu ve kişiselleştirilmiş ana sayfada yaşayabilecekleri bir süpermarket sağlamayı planlamıyor; başarıya ulaşmak için mevcut sosyal araç listenizin yerini almaya ihtiyaç duyuyor.

Kilit mesele de bu işte; insanlar sosyal ağlarını yıllardır geliştirdiler. Şu anda var olan, birbirine hiç benzemeyen irtibat noktalarınızın hepsini tek, dümdüz bir ara yüzle değiştirebilir miydiniz gerçekten?

Örneğin Avustralya’daki sevgili Doris Teyze’yi ele alalım; kızının Londra’daki genç ailesi ile iletişim halinde olmak için Skype kullanıyor ve VoIP sağlayıcısını saat 6 haberlerinde “mahremiyet sorunları” ile aynı cümle içinde kullanıldığını duyduğu bir şirketin çıkardığı yeni türemiş bir şeye aktarmakla ilgilenmeyecek. Bütün ilk dalga müşterilerin Skype listesinde, yalnızca Skype üzerinden video sohbet gerçekleştirebilecekleri en az bir kişi bulunuyor.

Peki, ya LinkedIn? Şahsen ben kişisel hayatımı profesyonel hayatımdan ayırmayı seviyorum. (Tabii ki eğer bir tür şahıs şirketi sahibi ya da çevrimiçi danışman iseniz burayı atlayın, bu kısım sizin için geçerli değil) İş ağımda fotoğraf albümlerine ihtiyacım yok ve kişisel ağımda kullandığım profil resmini profesyonel ağımda kullanmayı kesinlikle istemiyorum. Bu bakımdan herhangi bir örtüşme istemeyen tek geleneksel “ilk dalga müşteri” de ben olmayacağım.

Google+, hâlihazırdaki başlıca işlevinin kendisiyle ilgili tartışmalara ev sahipliği yapmak olması gibi kaçınılmaz bir sonuçla, şu anda ilk dalga müşterilerin ilgi alanında. Öyle görünüyor ki Google+’ın başarısı, yerini almaya çalıştığı unsurlarla bütünleştiği takdirde garantiye alınabilir.

Gerçi Google’daki strateji uzmanları bütün bunları biliyorlar; Google onları bu yüzden işe aldı ve onlar sadece sizin sosyal ağlarınızın peşinde değiller.

Google+’ın gerçek gücü, köklerini ilk hedefi interneti kullanarak masa üstünü programlamak olan Truva atı teknolojisinden alıyor.

Yalnızca insanları, mekânları, iletileri ve fotoğraf paylaşımını ekleme/bağlantılama ile ilgili sosyal araçlara odaklanmayın, biraz yukarı ve sola bakın. Üzerinde “Belgeler”, “Gmail” ve “Reader” yazan siyah çubuğa. Bu çubuk Microsoft Office’in size sattığı her şeyi zaten kapsıyor; kusursuz belge paylaşımını Google+ ağınızla ve çevreleriniz dışındakilerle bütünleştirmek; şimdilik Google’ın durduğu yer burası gibi görünüyor.

Gerçekleştirdikleri darbe, herkesin bunun bir sosyal medya aracı veya çevreye ayak uydurmak için gereken bir şey olduğunu düşünmesini sağlamak oldu; milyonlarca kullanıcının bilgisayarları üzerindeki gizlilikle, neredeyse sınırsız potansiyele sahip tahta bir atın içinde gerçekten internetle programlama yürütmek. Yalnızca sosyal alanı üstlenmek üzere yerlerini almakla kalmıyorlar, Google+ onlar için bütün yeni katılımcıları kapmanın ideal aracı; bunun Chrome ile birleştiğini ve müşteri için değilse de Google’ın kendisi için internete benzeri olmayan bir işlevsellik sağladığını görmek bile abartı sayılmaz.

Facebook saatte 1 terabitten fazla bilgi üretiyor, Twitter günde 200 milyon kez kullanılıyor, bunlar muhtemelen Google+ ile ilgili endişelenme gereği duymuyorlar.  Yine de Microsoft ve hatta belki Apple Store tedirgin olabilir ve tedbir alma ihtiyacı hissetmeye başlayabilirler.

Mantıksal olarak, kopyalayabileceği ve ürünlerinde paket haline getirebileceği hizmetleri hızla ortadan kaldırarak Google+’dan Google OS’ye geçmesi çok da büyük bir sıçrama değil. Sosyal paylaşım küçük bir hedef ve Google’ın tarihi, hayattaki küçük şeylerin peşinden gitme tarihi değil.   

EMM, dünyanın lider medya yönetimi ve medya denetimi danışmanlık şirketlerinden biridir. Yaklaşık 20 yıldır müşterilerimize tasarruf ve katma değer sağlayıp, medya yatırımları için performans ölçümü, değerlendirme ve denetleme olanağı sunuyoruz.

Müşterilerimizin medyanın karmaşıklıklarını anlamalarına yardım ediyor ve bütün medya süreçlerinde akılcı kararlar almalarını sağlıyoruz.