EMM medya denetimiyle değil, yönetimiyle ilgilidir: Stephen White

Yayın Tarihi: 23/01/2012 

Noor Fathima Warsia 

Küresel bir Medya Yönetimi, Performans ve Denetleme Danışmanlığı firması olan EMM International, Indraksh Medya ve Yönetim Hizmetleri ile eşit ortaklıkla EMM Hindistan’ı faaliyete geçirdiği Kasım 2011’de Hindistan’a resmi bir giriş yaptı.EMM International’ın kurucusu ve başkanı Stephen White’a göre, Hindistan şu anda şirket için “en yüksek önceliğe” sahip ve White’ın başkan olarak EMM Hindistan’ı bizzat yönetiyor oluşunun bir sebebi de bu. Indraksh Medya’dan Yuvraj Agarwal ise EMM Hindistan’ın CEO’su.

EMM, Hindistan’da bu alanda çalışan tek şirket olan Spatial Access ile alt yüklenici olarak çalıştığı için bir bakıma Hindistan’a yabancı değil. Spatial Access hemen hemen dokuz yıldan fazla bir zamandır faaliyetteydi ve EMM, pazarın biraz daha rekabet görmesi için doğru zamanın geldiği görüşünde.

Bir yıldan fazladır sektördeki kilit oyuncularla görüşme halinde olsa da, EMM Hindistan iki aydır reklam verenlere ve ajanslara hizmetlerini sunmakta. EMM Hindistan şimdiden Intel gibi reklam verenlerle çalışıyor.

Büyüyen bir pazarı idare etmek
Piyasaya girmeden önce EMM International bazı kapsamlı ön çalışmalara girişti; buna, 200 ajansla ve reklam verenle yapılan ve şirketin pazarda daha fazla medya denetleme oyuncusuna yer olduğu yönündeki inancını yineleyen bir araştırma da dâhildi. “Denetleme sözcüğünden hoşlanmıyorum,” diyen White şöyle devam etti: “Denetleme kulağa polis gibi geliyor; biz bir medya yönetimi şirketiyiz. Reklam verenlere ajanslarının yaptığı bütün iyi işleri de gösteriyoruz.”

Medya denetleme alanının kendisi şu anda küçük bir pasta; pazar payının tüm reklamcılığın yaklaşık %5’ine denk geldiği Hindistan gibi ülkelerde bu durum daha da belirgin. White’a göre bu, tam da EMM gibi bir şirketin Hindistan’da yükselme eğilimi göstermesinin sebebi. White şöyle açıkladı: “İngiltere’de tüm reklam sektörünün neredeyse %60’ı dört ya da beş denetleme şirketinden biri tarafından ölçülüyor.  ABD’de bu oran %20-25 ve Rusya’da %2. Hindistan için bu oran %5 civarında olacak ve eğer bu işi iyi yapabilirsek önümüzdeki iki yıl içinde %20-30’a kolaylıkla çıkabilir.”

White’ın böyle bir yükselişi beklemesinin iki sebebi var; Hindistan’ın büyüyen bir piyasa olması ve Hint pazarına bir şekilde hâlihazırda İngiltere ve ABD gibi pazarlarda ölçümü yapılan çok uluslu reklam verenlerin hâkim olması.

Stratejik iş ortağı

Hindistan’da piyasaya girme kararı almadan önce EMM medya ajanslarıyla konuştu. White, “çoğunlukla reklam verenler medya ajanslarının yaptığı iyi işlerin hepsini bilmiyorlar. Ben ajansların nasıl hissettiğine dair empati kuruyorum. Çoğu ajans, medya denetlemenin reklam verenlere ajanslarının ne kadar kötü olduğunu söylemek olduğunu düşünüyor, fakat durum hiç de öyle değil” dedi.

EMM farklı ülkelerde, ajanslara daha fazla kazanma şansı veren teşvike dayalı bir modeli başarıyla kurdu. White, “hem alım hem de pazarlama bundan hoşlanıyor” diye ekledi.

White’a göre, EMM Hindistan’ın en büyük güçlerinden biri, en iyi küresel uygulamalarla Hindistan pazarının bilgisinin bir araya gelmesi. “İnanıyorum ki bu pazar zamanla bir Hint geçit yolu haline gelecek. Buradaki pazar hakkında yeterli bilgiye sahip olmadan Hindistan’a gelen pek çok reklam veren var; bunun yanı sıra uluslararası pazarlara giriş yapmaya niyeti olan ve bu konuda yeterli bilgisi olmayan pek çok Hindistan şirketi de var. Bu iki grup reklam verenin de stratejik iş ortağı olmak için uygun konumda olacağız” diye ekledi.

EMM Hindistan’ın Mumbai ve Delhi’de ofisleri ve Hindistan’da öncelikle proje başlangıcı ofisi olarak çalışan 50-55 kişilik bir takım gücü var. Pazardan gelen sorgulamalar yine de EMM İngiltere ofisinde işlemden geçirilecek. “Zamanla pek çok işin Hindistan’da yapılmasını bekliyoruz; o zaman Hindistan uluslararası sorgulamaların da işlendiği pazar haline gelebilir” diye konuştu.

EMM International’ın faaliyete başlamasından önceki medya ajansı deneyimi göz önüne alındığında White, kendi deyimiyle ‘dün antrenörken bugün saha bekçisi oldu.’ “Hindistan’da medyayı hiç olmadığı kadar sorumlu ve emeğinin karşılığını almış hale getirme yolculuğuna çıktık” diyerek sözlerini tamamladı.